مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 13:502020-01-22بين الملل

رایزنی وزرای امور خارجه پاکستان و انگلیس


از اسلام آباد؛ وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با همتای انگلیسی خود درباره تحولات اخیر خاورمیانه از جمله افزایش تهدیدات امنیتی در منطقه به رایزنی پرداخت.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان که درخصوص رایزنی شاه محمود قریشی با دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس منتشر کرده، آمده است: قریشی و راب درباره تشدید تنش های اخیر در خاورمیانه رایزنی کرده و بر تداوم تلاش های مشترک برای کمک به تنش زدایی و پیشبرد صلح و ثبات در منطقه به توافق رسیدند.

این بیانیه افزود: شاه محمود قریشی در این تماس با اشاره به تلاش های دیپلماتیک پاکستان برای تنش زدایی در منطقه گفت: پاکستان همواره بر لزوم حل تمام مسایل منطقه ای براساس منشور سازمان ملل، قوانین بین المللی و با روش های مسالمت آمیز تاکید دارد.

وی تاکید کرد: برای ایجاد فضای گفتگو و تعامل، کاهش تنش ها در منطقه اجتناب ناپذیر است.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس نیز در این گفتگوی تلفنی از تلاش های پاکستان برای کمک به کاهش تنش ها در منطقه و استقرار ثبات و امنیت قدردانی کرد.

در این بیانیه آمده است که مسایل منطقه ای دیگر از جمله وضعیت ملتهب مناطق مرزی هند و پاکستان، وضعیت بحرانی کشمیر همچنین مذاکرات صلح طالبان و آمریکا در افغانستان نیز در گفتگوی وزرای امور خارجه پاکستان و انگلیس مورد بررس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی وزرای امور خارجه پاکستان و انگلیس

رایزنی وزرای امور خارجه پاکستان و انگلیس