مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 10:202020-01-22اجتماعي

بهره برداری از مزرعه پرورش خاویار زنجان در آینده نزدیک


مزرعه پرورش خاویار زنجان راه اندازی می شود.

- بهره برداری از مزرعه پرورش خاویار زنجان در آینده نزدیک مزرعه پرورش خاویار زنجان راه اندازی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز زنجان مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: طرح پرورش ماهیان خاویار هم اکنون در مرحله تجهیز مزرعه است و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

حقی راد با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست با این مهم موافقت به عمل آورده است، افزود: در حال حاضر برای راه اندازی مزرعه پرورش ماهیان خاویار تجهیزات و سیستم های لازم خریداری شده است.

وی به اهمیت پرورش ماهیان خاویار در استان اشاره کرد و افزود: ماهیان خاویار از جمله محصولات استراتژیکی کشور به شمار می روند؛ چراکه در صورت تولید ماهیان مذکور، بازار عرضه آن تامین است و به راحتی امکان صادرات آن وجود دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: تولید بچه ماهیان خاویار و پرورش آن زیر نظر دامپزشکی انجام می شود و پس از رسیدن به وزن بالای یک کیلوگرم پلاک کوبی خواهند شد؛ در غیر این صورت به عنوان محصول قاچاق در نظر گرفته می شود.

حقی راد به تولید بچه ماهیان کپور و تولید نشدن آن در استان اشاره کرد و گفت: علت تولید نشدن بچه ماهیان کپور در حقیقت مشکل بودن فرایند تکثیر آن و نیاز به تامین هورمون برای آن ها است؛ به هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از مزرعه پرورش خاویار زنجان در آینده نزدیک

بهره برداری از مزرعه پرورش خاویار زنجان در آینده نزدیک