مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 09:452020-01-22سياسي

ناکارآمدی دولت الکترونیک در شفاف سازی نظام اداری


در حالی که شفافیت اداری یکی از شاخص های توسعه یافتگی دولت هاست اما هنوز در استان یزد که از زیرساخت های مطلوب دولت الکترونیک و استان های پیش رو در این زمینه در کشور است، - ایسنا/یزد در حالی که شفافیت اداری یکی از شاخص های توسعه یافتگی دولت هاست اما هنوز در استان یزد که از زیرساخت های مطلوب دولت الکترونیک و استان های پیش رو در این زمینه در کشور است، نتوانسته شفافیت را در نظام اداری پیاده کند.

ارتقای مسئله شفافیت نظام اداری از مسائل همسو با رشد جوامع و توسعه یافتگی آن هاست و فرآیند آن در سازمان‎ها نیز از دسترسی آسان به منابع اطلاعاتی عمومی نشات می گیرد.

در دولت های مختلف دنیا، نظام اداری یکی از مسائلی است که با ابتکارات و خلاقیت های متنوع از طرق مختلفی مانند پایگاه های اطلاعاتی دولت، خبرنامه ها و سایر ابزارهای اطلاع رسانی منجر به شفاف سازی و همچنین تسهیل دسترسی مردم به منابع اطلاعات سازمان های مختلف دولتی می‎شود.

این رویه در کشور ایران نیز از سوی دولتمردان مورد توجه و تاکید قرار گرفته و با وجود روند رو به رشدی که تاکنون داشته، به دلیل پاره ای کمی و کاستی ها موفقیت چشمگیری حداقل از نگاه عمومی جامعه نداشته است.

شفافیت از مهمترین اصول پایبندی به حقوق شهروندی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناکارآمدی دولت الکترونیک در شفاف سازی نظام اداری

ناکارآمدی دولت الکترونیک در شفاف سازی نظام اداری