مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 08:502020-01-22بين الملل

ضرورت های حضور نظامی در عراق برای آمریکا


تاملی بر توجیه های نه گانه موسسه تحقیقاتی واشنگتن برای حضور نظامی آمریکا در عراق - موسسه تحقیقاتی واشنگتن باقرار دادن ویدئویی در پایگاه اینترنتی خود, دلایلی را برای توجیه حضور نظامی آمریکا در عراق - البته تحت عنوان استمرار نیاز آمریکا و عراق به یکدیگر - مطرح کرد.

دو دلیل نخست به مبارزه با داعش ارتباط دارد: اولین دلیل این موسسه این است که حضور هر چند متعادل نیروهای آمریکایی در عراق برای حفظ پیروزی بر داعش که در عراق و سراسر خاورمیانه را به آشوب کشانده اند, ضروری است.

هر چند که داعش دیگر سرکردگان و اراضی تحت اختیار سابق خود را ندارد ولی همچنان مایه نگرانی برای امنیت منطقه ای به شمار می آید.

دومین دلیل نیز اینکه: خروج آمریکا از عراق باعث می شود توان اروپایی ها برای کمک به آموزش های ضد تروریستی عراق کاهش یابد که یکی از عمده ترین نیروهای طرفدار غرب و ایجاد ثبات در عراق به شمار می آید.

این در حالی است که آمریکا، رژیم صهیونیستی، اروپا و متحدان منطقه ای آنها خود عامل سازماندهی، تجهیز و گسیل عناصر داعش به سوریه و عراق بوده اند و هم اکنون نیز از این پدیده برای توجیه حضور نظامی خود در منطقه سود می جوید.

دلیل سوم موسسه تحقیقاتی واشنگتن: یکی از اهداف قاسم سلیمانی بیرون راندن آمریکا از عراق بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت های حضور نظامی در عراق برای آمریکا

ضرورت های حضور نظامی در عراق برای آمریکا