موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - سربازان فراري - تامين اجتماعي - دانشگاه صنعتي شريف - مددجويان بهزيستي - مستمري مددجويان - دانشگاه صنعتي - بازنشستگان كشوري - همسان سازي حقوق بازنشستگان - امير قلعه نويي - جلال روح الله نژاد - نيكلاي ملادنوف - دوشان ولاهوويچ - محمدرضا انبيايي - شهر ايلام - توصيه هاي سلامت - موسيقي كرمانجي شمال خراسان - اسقاط خودروهاي فرسوده - گرندپري مجارستان - روابط عمومي ايرانسل - آرش اسحاقي - منطقه فتح المبين - نقص امنيتي در واتس اپ

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 08:302020-01-22حوادث

3 سال پس از پلاسکو؛ تجهیزات به روز شده اما با نقطه آرمانی فاصله داریم


هرچند به زعم همه مسؤولان تجهیزات سازمان آتش نشانی بروز شده و شرایط امروز با زمان بروز حادثه پلاسکو قابل مقایسه نیست اما همچنان با نقطه آرمانی فاصله داشته و نباید از ضرورت توجه به پیشگیری از وقوع حوادث غافل شد.

- خبرگزاری فارس-سید اسد رجبی: 30 دی ماه سال 1395 بود که حوالی ساعت 8:30 دقیقه صبح در طبقه نهم ساختمان پلاسکو آتش سوزی یک مغازه پوشاک آغاز شد.

آتش به دلیل اجناس موجود در مغازه ها و نوع چیدمان و جنس آنها به سرعت گسترش پیدا کرد و از طبقه نهم به طبقات بالاتر زبانه کشید و در چشم بهم زدنی آتش سوزی در این ساختمان به یک بحران تبدیل شد.

بیش از دو ساعت و سی دقیقه تلاش آتش نشانان برای خاموش کردن این آتش سرکش بی نتیجه ماند تا اینکه ساختمان پلاسکو با همه خاطراتش فروریخت اما این پایان کار نبود زیرا پیش از فروریختن ساختمان 16 آتش نشان در اخل ساختمان مانده و به زیر آوار مدفون شدند.

هشت روز از فروریختن ساختمان پلاسکو گذشت تا اینکه پیکر بی جان آتش نشانان یک به یک از زیر آوار بیرون کشیده شد و به این ترتیب بسته شدن دفتر عمر 16 آتش نشان قطعی شد.

بسیاری از افراد و صاحب نظران در برهه های مختلف و پس از این حادثه مدعی شدند که تجهیزات سازمان آتش نشانی برای مقابله با این آتش سوزی کافی و مناسب نبوده است و همین امر باعث شد تا آتش نشانان در مهار آتش موفق نباش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 سال پس از پلاسکو؛ تجهیزات به روز شده اما با نقطه آرمانی فاصله داریم

3 سال پس از پلاسکو؛ تجهیزات به روز شده اما با نقطه آرمانی فاصله داریم