مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 06:302020-01-22پزشكي

«آفلاتوکسین» از زبان رییس انجمن سم شناسی


رییس انجمن سم شناسی و مسمومیت ها ضمن تشریح موضوع سم آفلاتوکسین در مواد غذایی بویژه شیر، گفت: مردم باید به وزارت بهداشت به عنوان ارگان و سازمان تامین کننده سلامت اعتماد داشته باشند و وزارت بهداشت نیز جهت اطمینان خاطر مردم استنادات و ارزیابی های روتین .

- رییس انجمن سم شناسی و مسمومیت ها ضمن تشریح موضوع سم آفلاتوکسین در مواد غذایی بویژه شیر، گفت: مردم باید به وزارت بهداشت به عنوان ارگان و سازمان تامین کننده سلامت اعتماد داشته باشند و وزارت بهداشت نیز جهت اطمینان خاطر مردم استنادات و ارزیابی های روتین محصولات غذایی را اطلاع رسانی کند.

دکتر امید سبزواری- دکترای تخصصی سم شناسی مولکولی در گفت وگو با ایسنا، ضمن تشریح و بررسی علمی موضوع سم آفلاتوکسین در مواد غذایی بویژه شیر، اظهار کرد: ماتریکس های مختلف غذایی با احتمال آلودگی مواجه هستند و شیر نیز به عنوان یکی از ارزشمندترین مواد غذایی از این مساله مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه در کشورهای مختلف استاندارد و سقف مجازی برای وجود انواع سموم در مواد غذایی ازجمله آفلاتوکسین های B1 و M1 تعیین شده است، گفت: در ایران نیز حد مجاز سختگیرانه ای برای آفلاتوکسین M1 تعیین شده وحداکثر مجاز آن در شیر یک دهم ppb یعنی یک دهم قسمت در یک میلیارد تعیین شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آفلاتوکسین» از زبان رییس انجمن سم شناسی

«آفلاتوکسین» از زبان رییس انجمن سم شناسی