مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 23:252020-01-21سياسي

اختصاص 61 درصد از زکات استان به محرومان


طی 9 ماهه سال جاری بیش از 14 میلیارد و 182 میلیون تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده که از این رقم 61 درصد به محرومان اختصاص یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین حجت الاسلام باب الله شهسواری در نشست جمع آوری زکات در مسجد جامع روستای دیال آباد بیان کرد: برای زکات و پرداخت کننده زکات شرایطی از قبیل عاقل و بالغ بودن، رسیدن به سن تکلیف برای فرد، مشخص شده است.

وی ادامه داد: اگر مالی به حدنصاب رسید، زکات شامل آن می شود؛ به عنوان مثال اگر گندم و جو به 850 کیلو رسید، در مناطق آبی یک پنجم و در مناطق دیمی یک دهم آن شامل زکات واجب می شود.

رییس اداره زکات استان قزوین افزود: در استان قزوین به گوسفند با توجه به تعاریفی که در فقه آمده زکات تعلق نمی گیرد ولی برای گندم، جو و کشمش زکات واجب است.

وی اضافه کرد: زکات نخستین مصرفش برای فقرا و نیازمندان است در واقع اولویت با محرومان است در چنین شرایطی حتی مصرف زکات برای مسجد نیز درست نیست و باید به اولویت رسیدگی به محرومان توجه شود.

حجت الاسلام شهسواری خاطرنشان کرد: طی 9 ماهه سال جاری بیش از 14 میلیارد و 182 میلیون تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده که از این رقم 61 درصد به محرومان اختصاص یافته  است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 61 درصد از زکات استان به محرومان

اختصاص 61 درصد از زکات استان به محرومان