مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 14:452020-01-21اقتصادي

ضرورت مصرف بیشتر آفت کش های بیولوژیک و زیستی


سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت ورود بیشتر آفت کش های بیولوژیک و زیستی در چرخه مصرف این کالا برای تولید محصولات کشاورزی تاکید کرد.

- ، عباس کشاورز در مراسم افتتاح نمایشگاه نهاده های کشاورزی با تمرکز بر تولید داخل با تاکید بر اینکه استفاده از آفت کش های کم خطر باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد افزود: در این مسیر، فرصت ها، زمینه و شرکت های خوبی در کشور وجود دارد و البته با ورود بیشتر فعالان به این صنعت می توانیم شاهد ارتقاء کیفیت و کاهش خسارات در تولیدات کشاورزی باشیم.

وی با بیان اینکه باید برای مصرف خوب آفت کش ها سرمایه گذاری شود، گفت: باید در پاشنده های سم و زمان های انجام این فعالیت مدیریت بهتری انجام شود همچنین باید استفاده از آ‏فت کش های کم آب بر مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه وضعیت نهاده های کود خیلی بهتر شده است، ادامه داد: مصرف هر یک کیلوگرم کود میزان تولید را 14 تا 28 کیلوگرم افزایش می دهد که با توجه به اهمیت این موضوع برای کود نیز مانند آفت کش ها شناسنامه صادر شده است.

کشاورز با بیان اینکه من برای کیفیت کود نگرانی ندارم، افزود: وضعیت کود از اواخر سال 97 بسیار بهتر شده است، در سال های گذشته کیفیت کود خیلی بد بود، اما در حال حاضر با نوع خارجی همترازی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت مصرف بیشتر آفت کش های بیولوژیک و زیستی

ضرورت مصرف بیشتر آفت کش های بیولوژیک و زیستی