مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 14:352020-01-21اقتصادي

خسارت 750 میلیارد تومانی کشاورزان سیستان و بلوچستان


سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان، حدود 750 میلیارد تومان به کشاورزان این منطقه علی الخصوص منطقه بلوچستان خسارت وارد کرده است.

- سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان، حدود 750 میلیارد تومان به کشاورزان این منطقه علی الخصوص منطقه بلوچستان خسارت وارد کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز ضمن اظهار همدردی با کشاورزان آسیب دیده در سیل در استان سیستان و بلوچستان درباره میزان خسارت این سیل در بخش کشاورزی گفت: حدود 25 هزار هکتار از بخش زراعت در سیل این استان از بین رفته است و از این میزان 10 هزار هکتار آن سبزی و صیفی آماده برداشت بوده است که این موضوع سبب شد تا خسارت ها سنگین شود.

کشاورز با تاکید بر اینکه 7 هزار هکتار از باغات به خصوص باغات موز در این سیل از بین رفته است، ادامه داد: بیش از 4 هزار هکتار باغات در مناطق زرآباد و دشتیاری از بین رفته است و این باغات شامل باغات خرما و سایر محصولات بوده است.

وی در خصوص خسارت در حوزه دام و طیور نیز گفت: سیل 8 هزار رأس دام را با خود برد که 930 رأس از آنها دام سنگین و مابقی آن دام سبک بوده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه به بخش شیلات نیز خسارت وارد شده است، گفت: 2500 هکتار از استخرهای پرورشی میگو بر اثر سیل تخریب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 750 میلیارد تومانی کشاورزان سیستان و بلوچستان

خسارت 750 میلیارد تومانی کشاورزان سیستان و بلوچستان