مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 13:152020-01-21اقتصادي

افق مبهم پروژه های نیمه تمام در اصفهان/ لزوم طرح راهکارهای مشارکت بخش خصوصی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، استان اصفهان در طی یک دهه اخیر یکی از کم برخوردارترین استان های کشور در بحث تأمین بودجه عمرانی و تخصیص منابع برای پروژه های ملی بوده است.

از یک سو فشار مالیاتی در این استان در بالاترین حد خود باقی مانده و از دیگر سو، سرانه بودجه این استان، در رتبه 28 کشور قرار دارد.

بر اساس برخی برآوردها رتبه پرداخت مالیات استان اصفهان با بیش از 8 هزار میلیارد تومان مالیات پرداختی، در رده دوم کشور پس از تهران است و سرانه بودجه این استان (کل بودجه استان تقسیم بر جمعیت) در رده 28 به بالای کشور قرار دارد.

همین تخصیص بودجه نامتناسب و فشار مالیاتی حداکثری یکی از دلایل سقوط آزاد رتبه سهولت کسب و کار در اصفهان بوده و باعث شده تا بر اساس پژوهش های موجود، رتبه سهولت کسب و کار در این استان در عدد سی ام کشور قرار گیرد.

چندی پیش بود که حجت الله غلامی معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه اعتبار پروژه های عمرانی استان در سال 98، معادل 2 هزار و 17 میلیارد تومان است، عنوان کرد که از این میزان 375 میلیارد تومان اعتبار پروژه های استانی، 306 میلیارد تومان اعتبار پروژه های ویژه استانی، 910 میلیارد تومان پروژه ملی و 389 میلیارد تومان اعتبار پروژه های متوازن منطقه ای است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افق مبهم پروژه های نیمه تمام در اصفهان/ لزوم طرح راهکارهای مشارکت بخش خصوصی

افق مبهم پروژه های نیمه تمام در اصفهان/ لزوم طرح راهکارهای مشارکت بخش خصوصی