مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 12:552020-01-21اقتصادي

دستور نخست وزیر پاکستان برای عملیات بزرگ مقابله با احتکار آرد و گندم


با افزایش دوبرابری قیمت آرد در پاکستان در یک هفته، اسلام آباد عظم خود را برای مقابله با محتکران آراد و گندم جزم کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی ، عمران خان، نخست وزیر پاکستان دستور اجرای عملیات بزرگی برای مقابله با احتکار آرد و گندم و کسانی که می خواهند از گران شدن ناشی از کمبود این ارزاق نفع ببرند را صادر کرده است.

با عدم عرضه گندم و آرد در فروشگاه ها و عمده فروشی ها در پاکستان، قیمت این محصول در پاکستان طی هفته گذشته به شدت افزایش یافت.

قیمت آرد در برخی از مناطق پاکستان تقریبا در یک هفته دو برابر شد و از 0.

27 دلار در هر کیلو به 0.

48 دلار رسیده است.

جواد همایون، یکی از مقامات وزارت امنیت غذایی و تحقیقات پاکستان در این باره گفت: بر اساس دستور نخست وزیر، ما در حال همکاری نزدیک با دولت های محلی برای حل این موضوع هستیم.

بر همین اساس دولت های محلی مأمور شده اند  تا به شدت با محتکران و کسانی که می خواهند از این کمبود آراد سود ببرند برخورد کنند و این بحران مصنوعی را حل کنند.

شرایط کمبود ذخایر گندم در پاکستان به قدری جدی است که دولت اسلام آباد دیروز دستور واردات 300 هزار تن گندم را صادر کرد و این در حالی است که خود پاکستان در سال 2019 و اواخر سال 2018 بیش از 600 هزار تن صادرات گندم داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور نخست وزیر پاکستان برای عملیات بزرگ مقابله با احتکار آرد و گندم

دستور نخست وزیر پاکستان برای عملیات بزرگ مقابله با احتکار آرد و گندم