مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 12:402020-01-21اقتصادي

تولید سالانه 23 میلیون تن محصولات باغی در کشور


معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی : بیش از 23 میلیون تن محصولات باغبی در کشور تولید می شود که بیشترشان میوه های سر درختی ، سردسیری - گرمسیری و نیمه گرمسیری است.

- مرکز البرز؛ طهماسبی با اشاره به وجود هفت پژوهشکده تحقیقاتی برای بالا بردن بهره وری تولید محصولات باغی در سراسر کشور گفت : میوه های سردسیری و معتدل شامل میوه های دانه دار مثل سیب ، گلابی ، آلو ها ، زردآلوها و تمشک هاست و سالانه تولید 10 الی 15 تن از کل محصولات باغی مختص این نوع میوه هاست که در سراسر ایران پراکنش شده است.

وی گفت : در حال حاضر سیستم قدیمی کاشت نهال منسوخ شده است و امروزه از نهال های پایه رویشی و پایه کوتاه که از سال سوم کاشت به باردهی می نشیند استفاده می شود.

طهماسبی افزود : این ارقام جدید وقتی کاشته می شود ، از سال پنجم تمام مخارج جبران می شود و به سوددهی می رسد و این در حالی است که با تراکم بالای سه الی چهار هزار اصله در هر هکتار کاشته می شود که در سیستم کاشت قدیم فقط تعداد 300 الی 400 درخت در هر هکتار کاشته می شد.

رییس پژوهشکده میوه های معتدله و سردسیری هم ، 39 رقم تجاری از طرحهای تحقیقاتی که در دهه اخیر محققان در استان های دیگر کار کرده اند را معرفی کرد و گفت : در برنامه های آتی نیز از 150 رقم دیگر رونمایی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 23 میلیون تن محصولات باغی در کشور

تولید سالانه 23 میلیون تن محصولات باغی در کشور