مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 12:052020-01-21اقتصادي

معاون صمت: امکان صادرات 100 میلیارد دلاری به کشورهای همسایه فراهم است


حمید زادبوم روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم در گفت وگو با خبرنگاران ایرنا، بیان کرد: بازار 15 کشور همسایه اولویت نخست صادرات کالاهای ایرانی است و ما در این بخش نگاه راهبردی داریم.

وی افزود: صادرات کالاهای ساخت داخل به کشورهای همسایه ازنظر حمل ونقل و همچنین انتقال پول با سهولت بیشتری انجام می شود و این امتیاز خوبی برای توسعه تجارت کشور در شرایط تحریم ظالمانه دشمنان است.

وی ادامه داد: بازار 100 میلیارد دلاری موقعیت بسیار خوبی برای توسعه تولید و صادرات کالاهای ایرانی است و ما در این بخش نیازمند تلاش بیشتر فعالان اقتصادی برای استفاده مطلوب از این ظرفیت هستیم.

زادبوم گفت: در بحث توسعه صادرات، در کنار نگاه به کشورهای همسایه به بازار کشورهایی همچون اندونزی، ویتنام و تایلند نیز توجه داریم و برای حضور در بازار کشورهای سوریه، لبنان و یمن هم تلاش می کنیم.

وی بیان کرد: بازار آفریقا موقعیت ممتاز دیگری است که برای حضور موفق کالاهای ایرانی در آن برنامه ریزی می کنیم و به دنبال فرهنگ سازی برای استقبال هرچه بیشتر صادرکنندگان کشور از این بازار بزرگ هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این، از بازارهای دیگر صادراتی نیز غافل نیستیم و اگر افراد و مجموعه هایی توانایی صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای مختلف جهان را داشته باشن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون صمت: امکان صادرات 100 میلیارد دلاری به کشورهای همسایه فراهم است

معاون صمت: امکان صادرات 100 میلیارد دلاری به کشورهای همسایه فراهم است