مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 11:352020-01-21اقتصادي

کشاورزان سموم را از طریق شبکه های مجازی خریداری نکنند


فرهاد شریفی روز سه شنبه به ایرنا افزود: با توجه به اینکه احتمال فروش سموم قاچاق و تقلبی توسط دلالان در بازار وجود دارد توصیه اکید داریم که از خریداری این سموم خودداری شود و در صورت مشاهده آن را به مراکز جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند.

وی از کشاورزان خواست در هنگام خرید سموم دقت کنند و حتما فاکتور خرید را از فروشنده دریافت نمایند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در سال زراعی جاری تمهیدات لازم برای تامین سموم علف کش مورد نیاز اندیشیده شده و هیچ مشکلی بابت تامین سموم علف کش در سطح استان وجود ندارد.

شریفی افزود: به کشاورزان توصیه می شود حتما قبل از مصرف علف کش با کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی مشورت لازم را داشته باشند که براساس نوع علف هرز سموم مناسب را انتخاب کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به هرا کشت (کشت زودهنگام) بودن بعضی از مزارع گندم شهرستان های گرمسیری توصیه می شود کشاورزان این شهرستان ها در صورت مساعد بودن شرایط جوی نسبت به سمپاشی مزارع گندم و جو علیه علف های هرز اقدام نمایند.

تدوین مدل پیش آگاهی سه آفت مهم کشاورزی در دستور کار است مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه همچنین با بیان اینکه تدوین مدل پیش آگاهی سه آفت مهم کشاورزی استان که شامل زنگ زرد گندم، سنک بذرخوار ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان سموم را از طریق شبکه های مجازی خریداری نکنند

کشاورزان سموم را از طریق شبکه های مجازی خریداری نکنند