مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 11:102020-01-21پزشكي

حفظ سرمایه اجتماعی از مؤلفه های مؤثر بر سلامت است


رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: سرمایه اجتماعی یکی از مؤلفه های مؤثر بر سلامت است که کمتر به آن توجه می شود.

- ایسنا/کردستان رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: سرمایه اجتماعی یکی از مؤلفه های مؤثر بر سلامت است که کمتر به آن توجه می شود.

فرزین رضاعی امروز(یکم بهمن) در دومین مجمع سلامت استان که با حضور رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی بر این باور است که سلامت فقط نبود بیماری و فقدان عضو نیست بلکه باید فرد از نظر رفاه جسمی، روانی و اجتماعی احساس آرامش داشته باشد.

وی افزود: تحقیقات و بررسی ها نشان داده که دستگاه های مسئول وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشکی می توانند 25 درصد در سلامت نقش داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در ادامه با اشاره به اینکه بخش بزرگی از سلامت به مؤلفه های غیر زیستی برمی گردد، بیان کرد: اگر همیاری و همکاری همه ارگان ها فرابخشی نباشد دانشگاه علوم پزشکی نمی تواند در جهت سلامت گام های چشم گیری بردارد.

رضاعی ذکر کرد: در سال های پس از انقلاب تجربیات بسیار موفقی را در زمینهٔ رفع بی عدالتی با تاسیس شبکه های بهداشت و درمان در شهر و روستا داشته ایم لذا این موفقیت گام بسیاری بزرگی بوده که موجب شد در سال 84 کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ سرمایه اجتماعی از مؤلفه های مؤثر بر سلامت است

حفظ سرمایه اجتماعی از مؤلفه های مؤثر بر سلامت است