مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 11:072020-01-21پزشكي

عدالت کامل در حوزه سلامت هنوز محقق نشده است


فرزین رضاعی روز سه شنبه در دومین مجمع سلامت استان کردستان اظهار داشت: بحث اجتماعی شدن سلامت و اینکه آیا دانشگاه علوم پزشکی و سایر ارگان های مربوطه به تنهایی عهده دار مشکلات سلامت هستند سال ها مطرح بوده است.

وی افزود: تحقیقات نشان داده که دستگاه های مربوطه و وزارت بهداشت فقط 25 درصد در سلامت نقش دارند و درصد بالایی از این مهم به مولفه های غیرزیستی برمی گردد و اگر همکاری و همراهی مسوولان و مردم نباشد نمی توان در زمینه ارتقای سلامت گام های چشمگیری برداشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: در سال های پس از انقلاب تجربه های زیادی در زمینه رفع بی عدالتی در حوزه سلامت با تاسیس شبکه های بهداشت و درمان و غیره داشته ایم و تاکنون قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

وی گفت: با تمام این تلاش ها هنوز عدالت کامل در حوزه سلامت محقق نشده است و در زمینه مشارکت اجتماعی و سلامت اجتماع محور در ابتدای راه قرار داریم و می طلبد در این حوزه تلاش های بیشتری انجام شود.

رضاعی افزود: مولفه های زیادی همانند بیکاری، سبک زندگی، آموزش، آگاهی، مسکن، تحصیلات، محیط زیست و حاشیه نشینی بر سلامت تاثیر دارند و اگر دستگاه ها و ارگان های مختلف با همافزایی و براساس یک برنامه منسجم در این زمینه پیش نروند دانشگاه نمی تواند به تنهایی در زمینه سلامت به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدالت کامل در حوزه سلامت هنوز محقق نشده است

عدالت کامل در حوزه سلامت هنوز محقق نشده است