مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 07:402020-01-21پزشكي

بیش از 200 هزار کودک در جنوب سیستان وبلوچستان واکسینه می شوند


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: بیش از 200 هزار کودک زیر پنج سال در جنوب استان سیستان و بلوچستان در مرحله اول واکسیناسیون فلج اطفال علیه این بیماری واکسینه می شوند.

- فرهاد دادگر در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: فلج اطفال یک بیماری حاد ویروسی و از خطرناک ترین بیماری های حال حاضر در دنیا است که دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را در بر می گیرد.

وی افزود: با توجه به هم مرز بودن استان سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان که بیماری فلج اطفال در آنها شایع است، طرح واکسیناسیون در دو نوبت اجرا که نوبت اول آن از 5 بهمن به مدت 4 روز ادامه دارد و بیش از 200 هزار کودک زیر 5 سال در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر واکسینه می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: در نوبت اول طرح ریشه کنی فلج اطفال تعداد 1313 تیم بهداشتی با مراجعه به درب منازل 300 هزار خانوار، عملیات واکسیناسیون را در جنوب استان سیستان و بلوچستان انجام می دهند.

وی گفت: با توجه به همسایگی دو کشور پاکستان و افغانستان و مشاهده 163 مورد فلج اطفال در مناطقی از این کشورها و همچنین با توجه به تردد غیر قانونی از مرزهای سیستان و بلوچستان این حساسیت در سطح کشور علی الخصوص استان ما در راستای اجرای طرح واکسیناسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 200 هزار کودک در جنوب سیستان وبلوچستان واکسینه می شوند

بیش از 200 هزار کودک در جنوب سیستان وبلوچستان واکسینه می شوند