مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 18:352020-01-20اقتصادي

تهدیدات ناشی از نپیوستن ایران به FATF چیست؟


ایران یک بار در سال 2007 تجربه ورود به لیست سیاه FATF را دارد.

در آن دوره فشارهای اقتصادی به حدی رسید که پس از گذشت زمانی کوتاه دولت وقت به همراهی سایر نهادهای مرتبط به دنبال مقدمات خروج از این لیست رفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ در حالی که عده ای مدعی اند تحریم های گروه ویژه اقدام مالی جدی و جدید نیست و در حال حاضر هم بانک های کشورمان در شرایط تحریم نسبت به نقل و انتقالات اقدام می کنند اما واقعیت این است که در صورت اعمال تحریم های FATF، تقریبا تمام روزنه های مبادلات مالی و اقتصادی رو به ایران مسدود خواهد شد.

گروه ویژه اقدام مالی یا همان FATF به عنوان یک نهاد فرادولتی در سال 1989 با هدف مبارزه با مشکل رو به رشد پولشویی در کشورها تأسیس شد و در سال 2001 به جمع نهادهای مبارزه با تأمین مالی تروریسم پیوست.

به تدریج، فعالیت های این گروه گسترش یافت و در نتیجه در سال 2012 مقابله با تأمین مالی فعالیت های مبهم و غیرشفاف هم جزو ماموریت های آن قرار گرفت.

همچنین، برخی از دستورات و توصیه های FATF برای مقابله با جرائم سازمان یافته فراملی مانند فروش مواد مخدر، قاچاق انسان، قاچاق اعضای بدن انسان و این دست، حیطه اهداف و کارویژه های این نهاد را مشخص می کند.

با توجه به کارکرد و اقدامات این نهاد برای جلوگیری از رواج فساد در جامعه جهانی، 194 کشور از جمله کشورهای همسایه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدیدات ناشی از نپیوستن ایران به FATF چیست؟

تهدیدات ناشی از نپیوستن ایران به FATF چیست؟