مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 15:402020-01-20سياسي

رییس سنای افغانستان: آمریکا در روند صلح صادق نیست


آمریکا در روند مذاکرات صلح به ویژه برقراری آتش بس در برابر مردم افغانستان صادق نبوده است - خبرگزاری صدا و سیما از کابل، فضل هادی مسلم یار در نشست فوق العاده مجلس سنای افغانستان گفت: آمریکا در روند مذاکرات صلح به ویژه برقراری آتش بس در برابر مردم افغانستان صادق نبوده است و طرح آمریکایی کاهش خشونت معنا و مفهوم ندارد.

وی افزود: اگر آمریکا با مردم افغانستان صادق باشد می توانند همانند سه روز عید دو سال قبل، زمینه آتش بس سراسری را فراهم کند.

رییس سنای افغانستان گفت: طرح کاهش خشونت نامفهوم است و لازم است همه چهره های سیاسی در کنار دولت افغانستان در برابر این طرح قرار گیرند.

فیصل سمیع عضو مجلس سنای افغانستان نیز در این نشست گفت: شک مردم افغانستان به صداقت آمریکا اکنون به یقین تبدیل شده است، زیرا مذاکرات فعلی (مذاکرات آمریکا) نه تنها به نفع افغانستان نیست، بلکه توطئه ای ضد مردم افغانستان است.

وی افزود: کشور های درگیر در لیبی همزمان با مذاکرات صلح، زمینه آتش بس را نیز فراهم کرده اند، اما آمریکا طرح کاهش خشونت را در افغانستان مطرح کرده است، که این طرح فقط فریب است و هدف از آن نجات طالبان از فشار نظامی است.

محمد علم ایزدیار نایب رییس مجلس سنای افغانستان نیز گفت: آمریکا می خواهد توافقنامه خروج نظامیان خود را از افغانستان با طالبان امض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سنای افغانستان: آمریکا در روند صلح صادق نیست

رییس سنای افغانستان: آمریکا در روند صلح صادق نیست