مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 15:062020-01-20سياسي

ضرورت فرهنگسازی جامع برای الگوی تغذیه سالم


یکی از برنامه های مهم برای حساس سازی و الگو بخشی در خصوص غذاهای سالم ،طرح بسیج ملی تغذیه سالم است که می تواند نقش مهمی در فرهنگسازی نسبت به مصرف غذاهای سالم داشته باشد.

بسیج ملی تغذیه سالم را در حالی پشت سر گذاشتیم که شاید تنها شماری از مردم کشور نسبت به وجود چنین برنامه ای آگاهی داشتند و یا در معرض برنامه های پیش بینی شده در این طرح قرار گرفته اند.

بی شک هدف اصلی نظام سلامت در اجرای این برنامه که با شعار ترویج الگوی غذای سالم با جایگزین های غذای سالم نامگذاری و از 14 تا 30 دی در کشور اجرا شده است، ارتقای سطح سواد مردم نسبت به مضرات غذاهای ناسالم و اصلاح الگوها و عادات غذایی نامناسب بوده است.

اما در تحقق این مساله مهم در استان چهارمحال و بختیاری به صورت جامع ، این طرح نیازمند اطلاع رسانی گسترده است و برای این طرح باید یک جامعیت فرهنگسازی و اطلاع رسانی انجام شود هر چند این طرح در برخی از مدارس و مراکز بهداشتی و درمانی به اطلاع خانواده ها و دانش آموزان رسانده شده است.

تغذیه سالم که زیربنای اصلی سلامت و توانمندی جسمی و ذهنی مردم یک جامعه است اهمیتی فراتر از برنامه های مقطعی، از هم گسیخته و حتی مناسبتی دارد.

نگاه به تغذیه مناسب و فرهنگسازی در خصوص الگوهای غذایی سالم از مهمترین اموری است که سالهاست کم و بیش مورد غفلت واقع شده و هن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت فرهنگسازی جامع برای الگوی تغذیه سالم

ضرورت فرهنگسازی جامع برای الگوی تغذیه سالم