مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 13:002020-01-20اجتماعي

مشاهده سلطان صخره ها در حیات وحش اشنویه


رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی از مشاهده کل و بز وحش در حیات وحش اشنویه در آذربایجان غربی خبر داد.

- مرکز آذربایجان غربی ،امید یوسفی گفت: شرایط ایده آل زیست گاهی و همچنین آب و هوای زمینه افزایش جمعیت این گونه جانوری را در مناطق مرزی آذربایجان غربی فراهم کرده است.

او ادامه داد: بر اساس آخرین سرشماری حیات وحش در استان در حال حاضر جمعیت کل و بز وحشی به حدود شش هزار راس می رسد که نزدیک به چهار هزار راس آن در مناطق مرزی استان از سلماس تا سردشت و بقیه در منطقه حفاظت شده مراکان در شهرستان خوی زیست می کنند.

یوسفی گفت: از ابتدای دهه نود تاکنون به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی و امنیت منطقه جمعیت کل و بز وحشی در استان سالانه تا بیست درصد افزایش می باید.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی اظهار کرد: کل و بز وحشی که به عنوان سلطان صخره ها نیز شناخته می شود 60 تا 70 سال پیش و تا اوایل دهه 1360 دسته های بزرگی از این حیوان در اکثر مناطق کوهستانی کشور به ویژه نواحی مرزی آذربایجان غربی مشاهده می شد، ولی به علت شکار بی رویه آن، جمعیت کل و بز در اکثر زیستگاه های کشور به شدت روبه کاهش گذاشته و حتی تا اوایل دهه نود به صفر رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده سلطان صخره ها در حیات وحش اشنویه

مشاهده سلطان صخره ها در حیات وحش اشنویه