مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 11:152020-01-20اقتصادي

افزایش دوام حرارتی و سایشی پره های توربین با نانوپوشش ها/تلاش برای صادرات به ترکیه


یکی از شرکت های دانش بنیان پس از تولید پره توربین های گازی با اضافه کردن فناوری نانو توانسته است عمر مفید این قطعات را در صنایع مختلف به دو برابر افزایش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سجاد درویشی، قائم مقام مدیر عامل این شرکت در تور رسانه ای ستاد نانو در جمع خبرنگاران با بیان این که فعالیت این شرکت از دهه 70 آغاز شده است، اظهار کرد: فاز اول فعالیت ما در حوزه طراحی و تولید برای صنایع خودروسازی بوده است که به صورت مهندسی معکوس انجام می شده است.

وی با بیان این که از دهه 80 شمسی به سمت توسعه صنایع مرتبط با حوزه انرژی حرکت کردیم، خاطر نشان کرد: در این راستا طراحی و تولید پره توربین های گازی را در دستور کار قرار دادیم.

این پره ها در صنایع نیروگاهی و همچنین همه صنایعی که دارای ماشین های خودرو هستند، مانند صنایع حمل و نقل، ریلی و هوایی کاربرد دارند.

درویشی با بیان این که تاکنون 150 نوع قطعه متفاوت در صنایع مرتبط با انرژی تبدیل به دانش فنی، تولید و نصب شده است، ادامه داد: تاکنون هر گونه محصولی که ما هدف قرار دادیم، از جمله تجهیزاتی بوده است که وارداتی بوده و تولید محتوا توانسته از خروج ارز جلوگیری کند؛ این قطعات مرتبط با صنایع خودروسازی، نفت، نیروگاهی، راه آهن، صنایع هوایی و صنایعی که نیازمند قطعات فلزات هایتک می شود، هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش دوام حرارتی و سایشی پره های توربین با نانوپوشش ها/تلاش برای صادرات به ترکیه

افزایش دوام حرارتی و سایشی پره های توربین با نانوپوشش ها/تلاش برای صادرات به ترکیه