مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 09:502020-01-20بين الملل

یک نهاد حقوقی خواستار بازداشت رییس جمهور مصر در لندن شد


گروهی از وکلای انگلیسی عضو یک نهاد معتبر حقوقی از پلیس پایتخت این کشور خواست، در جریان سفر امروز دوشنبه رییس جمهور مصر به لندن او را به دلیل دست داشتن در مرگ «محمد مرسی» بازداشت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر در تدارک برای سفر دو روزه به لندن است، نهاد حقوقی موسوم به اتاق عدالت بین المللی گورنیکا 37 در انگلیس خواستار بازداشت او به دلیل مرگ محمد مرسی رییس جمهور سابق مصر در زندان شده است.

  بنا بر گزارش رسانه های مصری، قرار است السیسی ضمن سفر به لندن و دیدار با مقام های انگلیسی، در نشست سرمایه گذاری بریتانیا- آفریقا که قرار است امروز دوشنبه با سخنرانی بوریس جانسون نخست وزیر این کشور آغاز به کار کند، حضور یابد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی ، وکلای عضو اتاق عدالت بین المللی گورنیکا 37 از پلیس لندن و مقام های قضایی انگلیس خواستند که به دلیل نقش آفرینی رییس جمهور مصر در مرگ محمد مرسی، برای او قرار بازداشت صادر و او را دستگیر کنند.

به گفته این وکلا، درباره شکنجه محمد مرسی توسط دولت و نهادهای دولتی مصر در زندان و مرگ عامدانه او، شواهد و مدارک معتبری وجود دارد.

بیست و هشتم خردادماه 1398 بود که تلویزیون دولتی مصر ضمن اعلام خبر فوت مُرسی 68 ساله گفت که رییس جمهور سابق هنگام جلسه محا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک نهاد حقوقی خواستار بازداشت رییس جمهور مصر در لندن شد

یک نهاد حقوقی خواستار بازداشت رییس جمهور مصر در لندن شد