مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 09:352020-01-20بين الملل

سپر بلای سیلاب های منطقه سیستان، همچنان ترک خورده


در حالی که خبر سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان در صدر خبرهاست ، اخبار حکایت از جاری شدن سیل در شمال این استان دارد .

- امسال بارندگی در سیستان و بلوچستان و در حوضه ابریز هیرمند در کشور افغانستان نوید سال خوبی را می دهد اما لایروبی نکردن انهار نگرانی های را به همراه دارد به گفته مردم محلی دایک های حفاظتی این رودخانه شرایط مناسبی ندارند و نیاز به ترمیم و بازسازی دارند و دایک های شکسته این رودخانه ترمیم نشده است و موجب نگرانی مردم منطقه شده است.

همچنین به گفته مردم محلی لایروبی در دیگر کانال ها و انهار صورت نگرفته و خطر سیلاب اردیبهشت ماه سال جاری مجدد تکرار خواهد شد.

مردم می گویند : در حالی که رودخانه نیاتک یا همان سیلبر حسنکی در مسیر هیرمند به زابل سپر بلای سیلاب ها در منطقه سیستان است اما این رودخانه را سراسر بوته، درخت گز و سنگ فرا گرفته و این رودخانه به لایروبی اساسی نیاز دارد.

به گفته مسئولان در مسیر این سیلاب پل نهراب، لورگ باغ و دیگر رودخانه ها قرار دارند و سیلبر حسنکی یا همان رودخانه نیاتک نیز هدایتگر آب به سمت تالاب است که در زمان بحران حجم زیادی از آب در این رودخانه جمع می شود.

سیستان بیش از 20سال است که دچار خشکسالی است و لایروبی نکردن انهار و نبود مدیریت صحیح سیلاب های ورودی باعث شده تا حتی با ورود سیلابها ، منطقه س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سپر بلای سیلاب های منطقه سیستان، همچنان ترک خورده

سپر بلای سیلاب های منطقه سیستان، همچنان ترک خورده