مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 07:352020-01-20ورزشي

نامجو نامی ماندگار در ورزش آسیا و ایران


در طول تاریخ ، ورزشکارانی به دلیل ثبت رکورد، نامشان را در کشور و حتی قاره یا در جهان به ثبت می رسانند و سالیان سال و تا زمانی که رکوردشان توسط ورزشکار دیگری ترقی نیابد ، همچنان ماندگار است .

اما معدودی از ورزشکاران به دلیل کسب نتایج مهمی اعم از تعدد قهرمانی در مسابقات جهانی و المپیک و یا ثبت رکوردهایی که نمی توان به آن دست یافت ، همیشه و تا ابد نامشان در ورزش زنده خواهد ماند که مرحوم محمود نامجو یکی از این ورزشکاران بشمار می رود.

محمود نامجو در سال 1297 در محله استادسرای رشت مرکز استان گیلان چشم به جهان گشود و سی ام دی ماه سال 1368 نیز به دلیل بیماری ، در سن 71 سالگی در یکی از بیمارستان های تهران چشم از جهان فروبست.

زنده یاد نامجو که در جهان به نام دینامیت کوچک معروف شده بود، علاوه بر وزنه برداری در رشته های ژیمناستیک، پرورش اندام و کشتی نیز تبحر داشت و در سن 18 سالگی عنوان قهرمان کشتی را در کشور کسب کرد.

نامجو در رقابت های جهانی چهار مدال طلا ، یک مدال نقره و دو مدال برنز کسب کرد که یکی از این مدال های طلای جهانی باعث شد تا نام مرحوم نامجو همیشه در تاریخ ورزش قاره کهن ماندگار شود.

مرحوم محمود نامجو در سال 1949 و در جریان مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در لاهه هلند همراه تیم ملی ایران با درخشش خیره کننده در میان بزرگان وزنه برداری ،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامجو نامی ماندگار در ورزش آسیا و ایران

نامجو نامی ماندگار در ورزش آسیا و ایران