مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 06:452020-01-20پزشكي

تاثیر استفاده از روش های کمک باروری بر دیابت بارداری


نتایج یک پژوهش نشان می دهد استفاده از روش های کمک باروری می تواند احتمال نیاز به انسولین درمانی به علت ابتلا به دیابت بارداری را افزایش دهد.

- نتایج یک پژوهش نشان می دهد استفاده از روش های کمک باروری می تواند احتمال نیاز به انسولین درمانی به علت ابتلا به دیابت بارداری را افزایش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بالا بودن سن مادر، سابقه دیابت در خانواده، چاقی پیش از بارداری، بالا بودن سطح HbA1c در خون و سابقه دیابت بارداری از جمله عوامل تعیین کننده برای تجویز انسولین برای مادرانی است که دچار دیابت بارداری هستند.

با این وجود تأثیر استفاده از روش های کمک باروری در ابتلا مادران به دیابت بارداری و نیاز به مصرف انسولین در این دوران همچنان ناشناخته مانده است.

به منظور پاسخ به این سوال که آیا استفاده از روش های کمک باروری در لزوم انسولین درمانی در مادران مبتلا به دیابت بارداری موثر است یا خیر، دکتر کوهکن، دکتر محمد خمسه، دکتر حمیدرضا برادران و همکارانشان در پژوهشگاه رویان، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پژوهشی را طراحی کردند که طی آن 236 زن باردار ایرانی مبتلا به دیابت بارداری که دیابت آنان از طریق آزمون مقاومت به گلوکز تشخیص داده شده بود، بررسی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر استفاده از روش های کمک باروری بر دیابت بارداری

تاثیر استفاده از روش های کمک باروری بر دیابت بارداری