مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 05:452020-01-20اقتصادي

پاییز کم بارش در گلستان/ کاهش آبدهی رودخانه ها


98 مدیریت مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان کاهش 17 درصدی بارش در استان را نشان می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، میانگین بارندگی استان گلستان در پاییز سال آبی 99- 98 بر اساس ایستگاه های باران سنجی شرکت آب منطقه ای گلستان حدود 113 میلی متر بوده که نسبت به میانگین درازمدت بارندگی فصل پاییز که حدود 135 میلیمتر است، کاهش حدود 17 درصدی دارد.

این فصل در مجموع از نظر مقدار بارندگی، در شرایط خشکسالی ضعیف قرار داشته است به طوری که در مهرماه دارای شرایط خشکسالی ضعیف، آبان ماه در شرایط ترسالی ضعیف و آذر ماه، شرایط خشکسالی شدید را نشان می دهد.

بررسی دوره آماری بلند مدت بارندگی استان نشان می دهد که دوره های خشکسالی و ترسالی از نظم خاصی پیروی نمی کنند به طوری که در 44 سال اخیر، 17 سال نرمال، 13 سال خشکسالی و 14 سال هم شرایط ترسالی داشته است.

لازم به ذکر است توزیع زمانی و مکانی بارندگی در یک سال آبی هم، یکنواخت نبوده و در ماه های مختلف وضعیت متفاوتی داشته است به طوری که حتی در سال های نرمال و ترسالی، برخی از فصول سال دارای بارندگی کم و شرایط خشکسالی بوده اند که این موضوع منجر به کاهش تغذیه منابع آب زیرزمینی و رواناب رودخانه ها می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاییز کم بارش در گلستان/ کاهش آبدهی رودخانه ها

پاییز کم بارش در گلستان/ کاهش آبدهی رودخانه ها