مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 04:302020-01-20اقتصادي

خواب زمستانی پتروشیمی بروجن / طرحی که روی کاغذ ماند!


حنانه جانمحمدی؛ پتروشیمی بروجن طرح نیمه کاره دیگری که در پهنای استان چهار محال بختیاری رها شده و صدایش به گوش احدی نمی رسد.

- اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست بررسی طرح پتروشیمی بروجن گفت: اجرای طرح پتروشیمی بروجن مصوبه هیأت دولت را دارد و کسی حق مخالفت با اجرای این طرح را ندارد.

این طرح جزو اولویت های امسال است و با توجه به اهمیت آن در منطقه و دارا بودن مصوبه های قانونی، ضروری است تا هرچه زودتر اجرا بشود.

طبق آخرین آمار شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پیشرفت این پروژه تا انتهای سال 1395 تنها 5 درصد بوده است که در حال حاضر جز طرح های غیرفعال پتروشیمی کشور شناخته شده است.

مطالعه 2 ساله و توقف 12 ساله! هر چند گفته می شود که برای احداث این پروژه 2 سال مطالعه کارشناسی انجام شده اما بررسی روند پروژه نشان از آن دارد که این طرح بدون در نظر گرفتن اصولی مانند آمایش سرزمین ، نزدیکی به منابع تامین خوراک و شرایط احداث خط لوله خوراک تعریف شده و طبعا نباید انتظار داشت که بخش خصوصی حاضر به سرمایه گذاری در چنین طرحی شود.

علاوه بر اینکه این مجتمع به علت دلایل ذکر شده نیاز به افزایش هزینه های سرمایه گذاری شده را نیاز دارد، احداث آن در منطقه ای دور از دریا باعث ایجاد ابهام و تردید در تامین آب پایدار این پتروشیمی نیز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواب زمستانی پتروشیمی بروجن / طرحی که روی کاغذ ماند!

خواب زمستانی پتروشیمی بروجن / طرحی که روی کاغذ ماند!