مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 12:252020-01-19دانش

ماهواره بر سیمرغ مامور انتقال «ظفر» به فضا / ماهواره ظفر آماده پرتاب می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران صبح امروز در حاشیه مراسم تحویل ماهواره ظفر 1 و 2 به سازمان فضایی در جمع خبرنگاران گفت: - ماهواره بر سیمرغ مامور انتقال ظفر به فضا / ماهواره ظفر آماده پرتاب می شود رییس سازمان فضایی ایران از پرتاب ماهواره ظفر با ماهواره بر سیمرغ خبر داد و گفت: برای هدایت، کنترل و دریافت و ارسال داده به این ماهواره سه ایستگاه زمینی پیش بینی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران صبح امروز در حاشیه مراسم تحویل ماهواره ظفر 1 و 2 به سازمان فضایی در جمع خبرنگاران گفت: این ماهواره به سفارش سازمان فضایی از سوی محققان و دانشمندان فضایی دانشگاه علم و صنعت ایران طراحی و ساخته شده است و امروز پس از تحویل گیری، به پایگاه فضایی جهت قرارگیری در مدار زمین منتقل خواهد شد.

براری با تاکید بر این که قرار است این ماهواره در مدار 500 کیلومتری قرار گیرد، ادامه داد: ماهواره ظفر 1 در هر 94 دقیقه یعنی روزانه 15 بار به دور کره زمین چرخش دارد.

ما علاوه بر دریافت این ماهواره ایستگاه های کنترل و هدایت ماهواره را در نظر گرفته ایم.

رییس سازمان فضایی ایران با بیان این که این ایستگاه ها آماده اند که پس از قرارگیری ماهواره در مدار عملیات، کنترل، هدایت و دریافت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهواره بر سیمرغ مامور انتقال «ظفر» به فضا / ماهواره ظفر آماده پرتاب می شود

ماهواره بر سیمرغ مامور انتقال «ظفر» به فضا / ماهواره ظفر آماده پرتاب می شود