مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 10:402020-01-19اقتصادي

ملاحظات انتشار رمز پول ملی در ایران


یک صاحبنظر حوزه پرداخت الکترونیک با بیان اینکه در حوزه استخراج رمز ارز ملی تقریبا تکلیف معلوم شده است، گفت: نگرانی در بخش توسعه ابزارها در صنعت پرداخت کشور وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، محمدرضا مانی یکتا گفت: بلاکچین امروزه در دنیا به عنوان یک فناوری نوین شناخته می شود که کارکردهای مختلفی دارد و با بیت کوین و کریپتوکارنسی ظهور کرد.

این کارشناس ارشد صنعت پرداخت اظهار داشت: کشورهایی که به دنبال استفاده از فناوری بلاکچین رفته اند به دنبال این موضوع هستند که آیا می توان اطلاعات متمرکز را به صورت غیرمتمرکز نگهداری کرد؟ اساساً اینکه آیا فناوری بلاکچین در این حوزه کارکردی دارد یا خیر؟ بررسی می شود.

مانی یکتا ادامه داد: علاوه بر بررسی های یادشده، موضوع رگولیشن نیز در فناوری بلاکچین مورد بررسی قرار می گیرد.

بنابراین از نظر محل کارکرد فناوری بلاکچین، علاوه بر کریپتوکارنسی ها موضوع نگهداری اطلاعات به صورت غیرمتمرکز در قالب بلاکچین است که در کشورهای مختلف جهان تست می شود.

وی افزود: تاکنون دستاوردها نشان می دهد که در برخی کشورها این فناوری مفید بوده و در برخی کشورها نیز اینگونه نبود؛ در ایران نیز که تاکنون استفاده از این فناوری در قالب توکن و بخش پرداخت بوده، باید تست ها انجام پذیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملاحظات انتشار رمز پول ملی در ایران

ملاحظات انتشار رمز پول ملی در ایران