مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 09:452020-01-19اقتصادي

154 هکتار مزرعه گیاهان دارویی در خلخال احداث شد


بهبود علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در حالی که سطح زیرکشت گل محمدی قبل از سال 96 در این شهرستان 32 هکتار بود، با ارائه بسته های حمایتی به کشاورزان سطح زیرکشت این محصول در سال جاری به 120 هکتار افزایش یافته است.

وی اظهارداشت: در 2 سال گذشته با خرید و توزیع پیاز زعفران در بین کشاورزان رو برگزاری دوره های آموزشی کشت و برداشت این محصول از سوی اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان سطح زیرکشت این محصول از 12.

5 هکتار به 20 هکتار رسید.

علیزاده گفت: علاوه بر توسعه کشت زعفران و گل محمدی در خلخال 12 هکتار از اراضی مستعد کشاورزی این شهرستان به کشت گیاه دارویی باکلوفن شهری و 2 هکتار نیز به کشت سایر گیاهان دارویی در مجموع 154 هکتار از اراضی کشاورزی واقع در سطوح شیب دار و اراضی دیم منطقه به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال بیان کرد: تاکنون 750 گونه گیاه دارویی در مناطق مختلف این شهرستان شناسایی شده و در راستای توسعه و ترویج کشت این گونه گیاهان در منطقه در 2 سال گذشته با ارائه بسته های حمایتی به مجریان طرح های پرورش گیاهان دارویی 154 هکتار مزرعه تولید پرورش گیاهان دارویی در این شهرستان احداث شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

154 هکتار مزرعه گیاهان دارویی در خلخال احداث شد

154 هکتار مزرعه گیاهان دارویی در خلخال احداث شد