مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 09:452020-01-19سياسي

دستگاه قضایی بزرگترین نزاع طایفه ای را در استان کرمان به صلح و سازش ختم کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، یدالله موحد اظهار داشت: از ابتدای سال 94 و در پی بروز برخی اختلافات ناشی از سوءتفاهم ها میان دو طایفه در جنوب استان، تعدادی از طرفین به قتل رسیده اند که با ورود دستگاه قضایی از ادامه این نزاع جلوگیری شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که بلافاصله پس از وقوع این حوادث جلسات مستمر تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست تمامی متهمان به قتل بازداشت شدند و در ادامه بر مبنای میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار، دادستان رودبار جنوب برای پیشگیری از ادامه این نزاع طایفگی و ایجاد صلح و سازش میان طوایف فوق با سران طوایف شهرستان رودبار و اولیای دم مقتولان، جلساتی را تشکیل داده و به برطرف کردن سوءتفاهم های ایجادشده پرداختند.

وی ادامه داد: در نهایت بر مبنای اقدامات انجام شده و پس از گذشت قریب به  5 ماه و با حل و فصل اختلافات و سوءتفاهمات، طرفین به صلح و سازش رسیده  وطی مراسمی با سوگند به قرآن کریم متعهد شدند که دیگر هیچ گونه اختلافی با یکدیگر نداشته باشند و به زندگی عادی خود ادامه دهند.

موحد تصریح کرد: متاسفانه در پی این اختلاف  بین طایفه ای، تعدادی افراد بی گناه از طوایف مختلف جان خود را از دست داده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه قضایی بزرگترین نزاع طایفه ای را در استان کرمان به صلح و سازش ختم کرد

دستگاه قضایی بزرگترین نزاع طایفه ای را در استان کرمان به صلح و سازش ختم کرد