مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 09:352020-01-19دانش

کشف میلیاردها الکترون درهم آمیخته در یک فلز


جمعی از فیزیکدانان بین المللی از دانشگاه رایس و دانشگاه فناوری وین طی یک مطالعه 15 ساله در نهایت موفق به کشف میلیاردها الکترون درهم آمیخته کوانتومی در یک فلز شدند.

- جمعی از فیزیکدانان بین المللی از دانشگاه "رایس" و دانشگاه فناوری وین طی یک مطالعه 15 ساله در نهایت موفق به کشف میلیاردها الکترون درهم آمیخته کوانتومی در یک فلز شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، گروهی از فیزیک دانان دانشگاه رایس در ایالات متحده و دانشگاه فناوری وین در اتریش بیش از 15 سال تحقیقات خود را جمع کردند تا یک معمای کوانتومی را کشف کنند.

این مطالعه منجر به یک کشف باورنکردنی از درهم آمیختگی کوانتومی بین میلیاردها میلیارد الکترون در یک ماده حساس کوانتومی یا به عبارت دیگر یک فلز عجیب شد.

پژوهش 15 ساله این پژوهش رفتار الکترونیکی و مغناطیسی یک ترکیب از فلز عجیب متشکل از ایتربیوم(ytterbium)، رودیوم(rhodium) و سیلیکون(silicon) را در هنگام نزدیک شدن و عبور از یک انتقال بحرانی در مرز بین دو فاز کوانتومی بررسی کرد.

کیمیائو سی فیزیک دان نظری دانشگاه رایس و یکی از نویسندگان این تحقیق گفت: این مطالعه قوی ترین و مستقیم ترین شواهد تا به امروز را در مورد نقش درهم آمیختگی در تحقق بخشیدن به حساسیت یا بحران کوانتومی ارائه می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف میلیاردها الکترون درهم آمیخته در یک فلز

کشف میلیاردها الکترون درهم آمیخته در یک فلز