مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 09:202020-01-19بين الملل

روز غزه و بازخوانی رویکرد حقوق بشری آمریکا


در عصر فعلی و به دلیل رویکردهای یکجانبه گرایانه آمریکا، بحث حقوق بشر با چالشهای جدی مواجه بوده و این برخورد های دو گانه و متناقض در مسئله فلسطین بروز و ظهور بیشتر و آشکارتری داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، متن زیر یادداشتی از محسن پاک آیین از اعضای شورای راهبری مجمع جهانی صلح اسلامی است که به مناسبت روز غزه نگاشته است؛ روز 29 دی یادآور پیروزی مردم غزه بعد از 22 روز مقاومت در مقابل تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی است و به همین دلیل روز غزه نامیده شده است.

تجاوز وحشیانه اسراییل به مردم بی دفاع غزه، از هفتم دی ماه سال 1378 آغاز شد و رژیم اشغالگر که آمده بود تا ظرف یک هفته جریان مقاومت را نابود کند، پس از 22 روز شکست خورده و ناکام، از نوار غزه مجبور به عقب نشینی شد.

مردم غزه در این مصاف نابرابر، بیش از 1450 شهید تقدیم آرمان آزادی فلسطین کرده و بیش از 5 هزار نفر زخمی دادند، اما تسلیم نشدند و اسراییل را از کرده خود پشیمان ساختند.

اقدامات وحشیانه اسراییل علیه ملت غزه که از مصادیق بارز نقض حقوق بشر است، به دنبال خشم جامعه جهانی، در دستور کار شورای حقوق بشر و مجمع عمومی سازمان ملل قرار گرفت، اما با مداخله و مخالفت ایالات متحده آمریکا به نتیجه نرسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز غزه و بازخوانی رویکرد حقوق بشری آمریکا

روز غزه و بازخوانی رویکرد حقوق بشری آمریکا