مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 09:072020-01-19سياسي

بانوان استان مرکزی در معادله انتخاب شدن و انتخاب کردن


حضور آگاهانه زنان در مناسبات نهادهای مدنی، هسته های تصمیم سازی و اجرایی، قانونگذاری و قضایی شاخصه ای در بهبود حکمرانی، اصلاح امور و شتاب بخشی و تعمیق پیشرفت کشور است و از این منظر زمینه سازی برای حضور کیفی و کمی زنان در جامعه و توانمندسازی آنان اهمیت زیادی دارد تا کفه و وزن اثربخشی سهم این قشر متعال تر گردد.

انتخابات بزنگاهی حساس و سرنوشت ساز است که در دو سویه انتخاب شوندگی و انتخاب کردن ادبیات خود را می طلبد چرا که هدف از پرسش همگانی برای انتخاب نمایندگان اصلح تحقق مفهوم جمهوریت نظام اسلامی است و از این بین زنان به عنوان نیمه پیکره جمعیتی باید هویتی رفتاری و وزن موثر خود را در این معادله داشته باشند و این مهم با بهبود فرآیند جامعه پذیری سیاسی، تقویت شبکه های زنانه، ارتقای خودباوری و بسترسازی برای ارجحیت شایسته سالاری در تصاحب کرسی های و ارکان کلان ،میانه و خرد برای این قشر مهیا می شود.

زنان پس از انقلاب اسلامی توانستند در سایه تفکر و تلاش، جهش بخشی علمی و مشارکت جویی اجتماعی را رقم بزنند و باید از ظرفیت های مختلف از جمله انتخابات در تقویت این حوزه بهره برد.

شمار داوطلبان زن در دوره نخست مجلس شورای اسلامی 90 نفر، دوره دوم 32 نفر، دوره سوم 47 نفر، دوره چهارم 86 نفر، دوره پنجم 351 نفر، دوره ششم 504 نفر، دوره هفتم 827 نفر، دوره هش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانوان استان مرکزی در معادله انتخاب شدن و انتخاب کردن

بانوان استان مرکزی در معادله انتخاب شدن و انتخاب کردن