مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 09:052020-01-19اقتصادي

راه اندازی چاه 145 رگ سفید - 1 آغاجاری با فرازآوری طبیعی


1 با انجام عملیات مشبک کاری و شلیک یک گلوله در ناحیه گازی به روش فرازآوری طبیعی در مدار تولید قرار گرفت.

- ایسنا/خوزستان چاه شماره 145 میدان رگ سفید - 1 با انجام عملیات مشبک کاری و شلیک یک گلوله در ناحیه گازی به روش فرازآوری طبیعی در مدار تولید قرار گرفت.

همراه پور، رییس مهندسی بهره برداری شرکت نفت و گاز آغاجاری با اعلام این خبر اظهار کرد: حفاری چاه 145 میدان رگ سفید – 1 با هدف توسعه و تولید نفت از دامنه جنوبی مخزن بنگستان آغاز و با حفاری انحرافی و افقی انجام شد.

وی افزود: در ابتدا چندین مرحله اقدام اصلاحی از قبیل سه مرحله اسیدکاری با دستگاه لوله مغزی سیار و یک مرحله اسیدکاری گسترده در حجم بالا انجام شد که باوجود تلاش فراوان، به دلیل افت فشار سرچاهی ناشی از کاهش شدید فشار تحتانی، راه اندازی چاه میسر نشد.

همراه پور تصریح کرد: با توجه به موفقیت آمیز بودن فرازآوری طبیعی با گاز در چند حلقه چاه از این میدان، بررسی هایی بر روی این چاه توسط کارشناسان این امور صورت گرفت که نتایج آن درصد موفقیت بالای اجرای این روش در این چاه را نشان می داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، وی عنوان کرد: یک گلوله در عمق 2079 متر شلیک و جهت برقراری ارتباط شبکه ها با کلاهک گازی مخزن، نسبت به جریان دادن چاه به سمت مجموعه تفکیک اقدام شد که در ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی چاه 145 رگ سفید - 1 آغاجاری با فرازآوری طبیعی

راه اندازی چاه 145 رگ سفید - 1 آغاجاری با فرازآوری طبیعی