مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 08:402020-01-19دانش

تعلل وزرات علوم درصدور مجوز دانشگاه برای موسسات غیرانتفاعی که ادغام می شوند


رییس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی وضعیت موسسات غیرانتفاعی را در سند آمایش آموزش عالی را تشریح کرد و گفت: وزارت علوم در صدور مجوز دانشگاه برای سه موسسه که ادغام شده اند تعلل می کند.

- علی آهون منش در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی در سند آمایش آموزش عالی و اینکه آیا ادغام شده و یا کاهش خواهند یافت، گفت: سند آمایش آموزش عالی برای دانشگاه های دولتی در دست اجرا است اما در بخش خصوصی چون اموال موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی شخصی بوده و به خودشان تعلق دارد وزارت علوم نمی گوید که این موسسات ادغام یا تجمیع شوند.

وی ادامه داد: موسسات غیرانتفاعی می توانند به صورت داوطلبانه با یکدیگر ادغام شوند و باید به این سمت حرکت کنند و برای انجام این کار وزارت علوم باید مشوق و تشویق هایی را برای این موسسات لحاظ کند تا این کار اجرایی شود.

رییس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی ادامه داد: در حال حاضر 3 موسسه غیرانتفاعی که از استاندارهای لازم برخوردار هستند، در استان خراسان رضوی با یکدگیر ادغام شده اند و قرار شده درصورتی که این کار انجام شود وزارت علوم مجوز دانشگاه شدن آن را صادر کند.

وی ادامه داد: ولی متاسفانه وزارت علوم تعلل کرده و این تعهد خود را انجام نمی دهد و ما این گلایه را از وزیر علوم و وزارت علوم داریم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعلل وزرات علوم درصدور مجوز دانشگاه برای موسسات غیرانتفاعی که ادغام می شوند

تعلل وزرات علوم درصدور مجوز دانشگاه برای موسسات غیرانتفاعی که ادغام می شوند