مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 07:202020-01-19پزشكي

تولید داروی هپاتیت c در کشور با قیمت ارزان


ایران از معدود کشور های تولیدکننده داروی هپاتیت C ارزان قیمت در دنیا است - ، مرکز فارس، رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: ایران جزء معدود کشور های جهان است که توانسته داروی هپاتیت C را با قیمت ارزان تولید کند این دارو در درمان کاملاً مؤثر است و با مشابه خارجی آن تفاوتی ندارد.

دکتر محمدمهدی گویا در سفر به جهرم اظهار داشت: در ابتدا برای بیماری هپاتیت C درمان قطعی وجود نداشت و بیماران مبالغ هنگفتی را برای درمان هزینه می کردند، ولی خوشبختانه در سه سال گذشته تولید داروی هپاتیت C در ایران آغاز شد.

به گفته وی شایع ترین راه انتقال هپاتیت C روش تزریقی است و 85 درصد افراد که به ویروس هپاتیت C مبتلا می شوند از بیماری خود بی اطلاع هستند و وارد مرحله پیشرفته و طولانی بیماری می شوند.

گویا افزود: هپاتیت C بیشتر در افراد پرخطر مانند معتادان تزریقی، افرادی که مدت ها در زندان بوده یا روابط ناصحیح جنسی داشته اند، وجود دارد.

رییس اداره هپاتیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور همچنین گفت: این تصور وجود دارد که مراحل حذف یک بیماری پروسه ای ساده است در حالی که این بیماری مانند بیماری هپاتیت های ویروسی، چنین نیست.

این بیماری بسیار پیچیده و پرعارضه است که با بیماری یابی و تشخیص به موقع آن می توان از بسیاری از عواقب بد آن مانند ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید داروی هپاتیت c در کشور با قیمت ارزان

تولید داروی هپاتیت c در کشور با قیمت ارزان