مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 06:102020-01-19اقتصادي

14 درصد مساحت شهر مهاباد جزء بافت فرسوده


14 درصد مساحت مسکونی شهر مهاباد جزء بافت فرسود است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما مرکز مهاباد؛ مسئول روابط عمومی شهرداری مهاباد گفت: 14 درصد مساحت مسکونی این شهر جزو بافتهای ناکارآمد محسوب می شود و به بهسازی، نوسازی و ساماندهی نیاز دارد.

عزیزنژاد، با بیان اینکه این بافت فرسوده 150 هکتار مساحت دارد، افزود: 21 هزار نفر از جمعیت شهری مهاباد در این بافتهای فرسوده و ناکارآمد زندگی می کنند.

وی گفت: بافتهای فرسوده مهاباد بیشتردر بخشهای مرکزی و جنوبی این شهر واقع شده که شامل محله های ارمنیان، رزگه یان، وفایی، باغ سیسه، سه آسیاب، مناف آباد، محله مسجد سعدی، محمودکان و گمرک قدیم است.

عزیزنژاد اضافه کرد: طرح بازسازی بافت فرسوده مهاباد شناسنامه دار شده و این طرح از چند سال قبل تهیه و توسط شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسیده است.

مسئول روابط عمومی شهرداری مهاباد از مردم خواست برای ساخت ساختمانها بر اساس مقررات ملی و تحت نظارت سازمان نظام مهندسی و نظارت عمومی شهرداری اقدام کنند، چون حفظ ضوابط شهرسازی و توسعه شهری در ساماندهی بافت فرسوده و بهبود وضعیت زندگی شهروندان تأثیرگذار است.

وی تأکید کرد: طبق برنامه های چهارم، پنجم و ششم توسعه، وظایف شهرداری ها و دولت در نوسازی بافت فرسوده مشخص شده و شهرداری ها و شوراهای اسلامی با هدف ترغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

14 درصد مساحت شهر مهاباد جزء بافت فرسوده

14 درصد مساحت شهر مهاباد جزء بافت فرسوده