مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 05:202020-01-19پزشكي

تشخیص غدد سرطانی از غدد لنفاوی سالم حین جراحی امکانپذیر شد


محققان در یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به ساخت دستگاهی شدند که می تواند نمونه های سرطانی را از غدد لنفاوی که درگیر نیستند حین عمل جراحی تشخیص دهد.

- دکتر محمدرضا آی مدیر شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروزه با توجه به شیوع بالای سرطان پستان در خانمها، سالیانه چندین عمل جراحی برای استخراج غدد سرطانی بدخیم صورت می گیرد.

وی افزود: خطا در پیدا کردن و حذف گره های لنفاوی درگیر منجر به متاستاز سرطان در بدن بیمار اتفاق می افتد که در حال حاضر روشهای متفاوتی با دقت، هزینه و سادگی عملکرد متفاوت برای پیدا کردن گره های لنفاوی وجود دارد.

آی افزود: در میان تمامی این روشها، گاماپروب متداولترین و محبوبترین وسیله برای جراحان است که با ابزاری دستی در ابعاد کوچک به سادگی امکان پیدا کردن و تعیین موقعیت گره های لنفاوی نگهبان را نه تنها در سرطان پستان بلکه در برخی سرطانهای مردانه نیز فراهم می کند.

وی با بیان اینکه این دستگاه در کشورهای امریکا، آلمان و فرانسه تاکنون ساخته شده است، بیان کرد: اما هیچکدام از این نمونه های خارجی در کشور ما وجود ندارد زیرا از قیمت بالایی برخوردارند.

مدیر شرکت دانش بنیان تولید کننده تجهیزات پزشکی با تاکید بر اینکه در همین راستا موفق به کسب دانش فنی ساخت این دستگاه شده ایم که بیمار دچار مشکلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص غدد سرطانی از غدد لنفاوی سالم حین جراحی امکانپذیر شد

تشخیص غدد سرطانی از غدد لنفاوی سالم حین جراحی امکانپذیر شد