مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 22:052020-01-18اقتصادي

از آرزوی پشت میزنشینی تا استخدام دولتی!


در حالی که بیش از 45 درصد مراجعه کنندگان به مراکز آموزش مهارتی و فنی و حرفه ای را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند، آمارها حاکی از آن است که از میان آموزش دیدگان مهارتی دست کم 60 درصد جذب بازار کار می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کارشناسان می گویند با وجود آنکه بازار کار کشور امروز بیش از هر زمان دیگری به مهارت نیاز دارد و افراد ماهر را می پذیرد اما ظرفیت پذیرش بیش از 25 درصد فارغ التحصیلان را ندارد و بخش اعظمی از فارغ التحصیلان در آرزوی پشت میزنشینی به انتظار استخدام دولتی هستند؛ به زعم آنها مسیر توسعه کشور صرفا از راه دانش و گرفتن مدرک نمی گذرد و جامعه ناگزیر است که به سمت مهارت آموزی و مهارت افزایی حرکت کند.

در حال حاضر جامعه با فقدان مهارت روبه رو است و سطح مهارت در نگاه برنامه های ما ضعیف است از این رو نگاه به مهارت باید تغییر کند و قوانین موجود در این حوزه اصلاح شود.

معاون وزیر کار و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، توسعه کشور را مستلزم کسب مهارت دانسته و می گوید: مهارت افزایی ضامن اقتصاد و اشتغال کشور است و قوانین ما در حوزه مهارت آموزی نیازمند بازسازی است.

در طول سالیان گذشته اشتغال دانش آموختگان به دغدغه ای ملی تبدیل شده و طرح های مختلفی همچون کارورزی به منظور برقراری پیوند میان صنعت و دانشگاه و مهارت آموزی دانش آموخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از آرزوی پشت میزنشینی تا استخدام دولتی!

از آرزوی پشت میزنشینی تا استخدام دولتی!