مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 13:502020-01-18پزشكي

اجرای طرح سراج در کردستان نیازمند همکاری دستگاههای اجرایی است


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: اجرای طرح سلامت روانی و مراقبت های اجتماعی با عنوان سراج نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، فرزین رضایی عصر امروز در هفتمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت به تشریح طرحی با عنوان سراج پرداخت و اظهار کرد: این طرح که مخفف سلامت روانی و مراقبت های اجتماعی است توسط وزارت بهداشت و درمان اعلام شده است.

وی با اشاره به اهداف اجزای طرح سراج در استان کردستان افزود: شناسایی و درمان بهتر در سطح مراقبت های اولیه و پذیرش، ارجاع بیشتر و مناسبتر در سطح تخصصی از اهداف اجرای این طرح است تا منجر به بستری کمتر بیماران روانپزشکی شود و هزینه خانواده ها را کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: براساس اجرای طرح سراج در استان شهر سنندج را با عنوان شهر پیشگام در نظر گرفته ایم چرا که شهر پیشگام باید دارای شرایطی باشد که داشتن جمعیت بین 100 تا 300 هزار نفر و دسترسی به روانپزشک و بیمارستان روانپزشکی از جمله شرایط آن است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اعلام کرد: طرح سلامت روانی و مراقبت های اجتماعی استان در سه بسته تعریف شده که بسته اول به خدمات سلامتی، روانی و اجتماعی پایه می پردازد که در سیستم بهداشتی انجام می شود، بسته دوم در مرکز بهداشت سنندج و بسته سوم خدمات اجتماع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح سراج در کردستان نیازمند همکاری دستگاههای اجرایی است

اجرای طرح سراج در کردستان نیازمند همکاری دستگاههای اجرایی است