مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 13:002020-01-18اقتصادي

افزایش 35 برابری سطح زیر کشت کلزا در رشتخوار


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت:کشت کلزا در این شهرستان با استقبال خوب کشاورزان مواجه شده است به گونه ای که در سال 95 سطح زیر کشت کلزا کمتر از 10 هکتار بود که این سطح امسال به بیش از 350 هکتار رسیده است.

حمیدرضا رضایی افزود: در سال 95 برداشت محصول کلزا در هر هکتار یک و نیم تن بود که این میزان امسال به سه تن و 750 کیلو گرم رسیده است.

وی برداشت محصول کلزای پارسال این شهرستان را بیش از 370 تن اعلام کرد و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در زمینه تسطیح اراضی در سطح مزارع رشتخوار، علاوه بر افزایش برداشت محصول باعث کاهش 50 درصدی مصرف آب کشاورزی شده است.

افزود: مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار همچنین گفت: 5هزار هکتار از اراضی این شهرستان امسال زیر کشت گندم و سه هزارو 500هکتار به کشت جو تخصیص پیدا کرده است که با توجه به بارندگی خوب دی امسال برداشت محصول گندم در سال زراعی جاری فراتر از 20 هزار تن پیش بینی می شود.

رضایی افزود: انتخاب بذر مناسب ،مدیریت سن گندم و روش های کشت را نیز از دیگر علل این مقدار برداشت اعلام کرد و افزود: بیشترین بذر مورد استفاد در مزارع این شهرستان متناسب با شرایط خشکسالی ارقام پیشتاز، پیشگام و سیون است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 35 برابری سطح زیر کشت کلزا در رشتخوار

افزایش 35 برابری سطح زیر کشت کلزا در رشتخوار