مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 12:502020-01-18سياسي

حکمرانی آکادمیک حکمرانی دانش است، نه شعبه ای از حکمرانی سیاسی


عضو هیئت علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت:حکمرانی آکادمیک حکمرانی دانش و حکمرانی دانشمندان بر دانشمندان است، بنابراین شعبه ای ازحکمرانی سیاسی نیست.

- قصد مهدوی این بود که با این شاخص ها، عملکرد ضعیف آموزش عالی را نتیجه بگیرد.

به زعم وی علت این عملکرد ضعیف را می توان با دو رویکرد تحلیل کرد: - رویکرد جزیی نگر که بر ضعف نظام آموزش عالی مبتنی است؛ و - رویکرد کلی نگر که ریشه در ضعف نظام اقتصادی کشور دارد.

مهدوی در رویکرد جزیی نگر، به مشکلات نظام آموزش عالی در ایران پرداخت و گفت: مدرک گرایی، بیکاری فارغ التحصیلان، عدم تطابق رشته تحصیلی با شغل، عدم تناسب عرضه سرمایه انسانی با تقاضای بازار کار، مهاجرت به خارج از کشور، عزیمت برای تحصیل، عدم تناسب میان کیمیت و کیفیت آموزش و پرورش و مشکلات ساختاری از جمله مشکلات نظام آموزش عالی در ایران است.

وی افزود: در رویکرد کلی نگر، ضعف آموزش عالی را باید در ضعف نظام اقتصادی کشور جست وجو کرد که بهبود وضعیت آموزش عالی منوط به بهبود نظام اقتصادی کشور است.

طهرانچی: آموزش عالی، اقتصاد و معضل وارداتچی ها! محمدمهدی طهرانچی، استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی و رییس دانشگاه آزاد اسلامی، درباره اصول بهینه حکمرانی نظام آموزش عالی سخنرانی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکمرانی آکادمیک حکمرانی دانش است، نه شعبه ای از حکمرانی سیاسی

حکمرانی آکادمیک حکمرانی دانش است، نه شعبه ای از حکمرانی سیاسی