مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 12:052020-01-18دانش

رقابت 20 ایده در حوزه تحریک غیرتهاجمی نواحی عمیق مغز


بیست ایده پژوهشی برای رقابت در طرح چالش تحریک غیرتهاجمی نواحی عمیق مغز مورد قضاوت و داوری قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی، در اولین مرحله داوری طرح های رقابت کننده درچالش تحریک غیرتهاجمی نواحی عمیق مغز که با هدف توسعه پژوهش و به منظور ایجاد رقابت جهت ساخت ابزارهای نوین درحوزه دانش علوم شناختی و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و معاونت علمی و فناوری برگزار شد، بیست ایده پژوهشی محققان مورد قضاوت و داوری قرار گرفت.

این چالش رقابتی برای ارائه روشی کارآمد به منظور تحریک غیرتهاجمی نواحی عمیق مغز جهت طراحی و ساخت یک سیستم است که ضمن حذف خطرات ناشی از فرایند جراحی و کاهش صدمات و عوارض جانبی، بتوان نواحی مورد نظر را به صورت غیرتهاجمی تحریک کرد.

تحریک غیرتهاجمی نواحی عمیق مغز، به عنوان اولین فعالیت ستاد در حوزه برگزاری این گونه چالش ها است که با توجه به منابع نیروی انسانی، مراکز تخصصی، مراکز فناوری و زیرساخت های مناسب موجود در کشور هدف گذاری شده است.

در مرحله اول داوری چالش، ده تن از داوران متخصص در این حوزه، بیست ایده پژوهشی پژوهشگران از چندین مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان از شهرهای تهران، تبریز، مشهد، اصفهان، بیرجند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رقابت 20 ایده در حوزه تحریک غیرتهاجمی نواحی عمیق مغز

رقابت 20 ایده در حوزه تحریک غیرتهاجمی نواحی عمیق مغز