مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 11:352020-01-18اقتصادي

حفظ و نمایش گونه های ارزشمند درختان عصر یخبندان در گیلان


پویش ملی نهال کاری در گیلان با رویکرد حفظ گونه های ارزشمند عصر یخبندان به منظور حفظ و نمایش آنها از محل ایستگاه راه آهن رشت آغاز شد.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، استاندار گیلان صبح امروز در پویش ملی نهال کاری با رویکرد حفظ گونه ارزشمند انجیلی (یادگار عصر یخبندان) در محل ایستگاه راه آهن رشت حضور یافت.

گونه های نادر درختان کاشته شده در محل راه آهن رشت که از محل اجرای سد شفا رود برای حفظ و زیبایی منظر به این مکان منتقل شده اند، عمدتا از نوع انجیلی، افرا، توسکا، ممرز، بلوط، آزاد و داغداغان هستند که جز گونه های با ارزش به دلیل پیدایش دیرینه آنها در دوران سوم زمین شناسی است.

از بین درختان کاشته شده امروز، گونه انجیلی جز گونه های فسیل زنده بوده و دارای ارزش زیبایی شناختی فوق العاده است و به عنوان درخت تزیینی در فضای سبز و پارکها مورد استفاده قرار می گیرد.

 کاشت گونه های نادر از جمله انجلی و افرا در مسیر بلوار دسترسی به ایستگاه راه آهن رشت به طول حدود دو کیلومتر به اجرا در آمده که در صورت مراقبت مناسب در آینده به یکی از منظرهای زیبای شهری تبدیل خواهد شد.

محسن یوسف پور، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در حاشیه کاشت نهال در محل ایستگاه راه آهن رشت  در گفت و گو با خبرنگار فارس گفته که تلاش منابع طبیعی در آینده در تمامی پروژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ و نمایش گونه های ارزشمند درختان عصر یخبندان در گیلان

حفظ و نمایش گونه های ارزشمند درختان عصر یخبندان در گیلان