مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 11:162020-01-18پزشكي

افسردگی بعد از زایمان را جدی بگیرید


کارشناس گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، نسبت به واکنش موثر با افسردگی پس از زایمان و اقدام به موقع درمان، با مراجعه به روانپزشک هشدار داد.

- ایسنا/خراسان شمالی کارشناس گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، نسبت به واکنش موثر با افسردگی پس از زایمان و اقدام به موقع درمان، با مراجعه به روانپزشک هشدار داد.

شهین لنگری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه افسردگی پس از زایمان بسیار شایع است، اظهار کرد: از هر شش زنی که نوزادی را به دنیا می آورند، یک زن مبتلا به این مشکل می شود.

وی علامت اصلی افسردگی پس از زایمان را احساس غمگینی مداوم و عدم علاقه به انجام دادن اموری دانست که تا قبل از آن فرد به راحتی انجام می داده است.

لنگری اضافه کرد: در صورتی که این علائم تا بیش از دو هفته ادامه یافته و در عملکرد روزانه فرد اختلال ایجاد کند، به آن بیماری افسردگی اساسی گفته می شود.

وی کاهش سطح انرژی، کاهش توان تمرکز، اضطراب و بی قراری، کاهش یا افزایش میزان خواب، احساس بی ارزشی یا پوچی، احساس ناامیدی، احساس گناه و افکار خودکشی، آسیب به خود، تحریک پذیری و زود از کوره در رفتن، کاهش یا افزایش اشتها و غیره را از علائم افسرگی بعد از زایمان عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افسردگی بعد از زایمان را جدی بگیرید

افسردگی بعد از زایمان را جدی بگیرید