مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 10:002020-01-18اقتصادي

اجرای کاداستر در 28 میلیون هکتار از اراضی کشور/ 35 درصد پرونده ها ملکی است


معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اجرای طرح کاداستر در 28 میلیون هکتار از اراضی کشور خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید صادق سعادتیان ظهر شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اظهارکرد: بعضاً سازمان ثبت را سازمان ثبت و اسناد می شناسند در حالی که این سازمان در زمینه تثبیت مالکیت هم که یکی از موارد اختلاف است، وظیفه دارد.

وی با بیان اینکه 35 درصد پرونده های ورودی به مراجع قضایی ملکی است، گفت که امنیت اجتماعی، امنیت سرمایه گذاری، ثبت علائم تجاری، تجاری سازی علائم، اجراییات اسناد رسمی و غیره از جمله وظایف سازمان ثبت است.

سعادتیان ادامه داد: با اجرای قانون اجراییات اسناد رسمی مردم به جای مراجعه به محاکم قضایی به سازمان ثبت مراجعه می کنند و به نوعی تکریم مراجعان اتفاق می افتد.

وی بیان کرد: وصول مطالبات معوقه به بانک ها و یا دریافت مهریه که در زمینه شناسایی مال بدهکار انجام می شود در سازمان ثبت اتفاق می افتد.

سعادتیان افزود: از سال 93 قانون حدنگار یا کاداستر به سازمان و دستگاه های اجرایی ابلاغ شده و همه باید در این طرح ملی همکاری کنند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از هرگونه اختلاف ملکی پیشگیری می کند، تصریح کرد: زیرساخت مواد چهار و پنج این طرح در سازمان ثبت ایجاد شده و این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای کاداستر در 28 میلیون هکتار از اراضی کشور/ 35 درصد پرونده ها ملکی است

اجرای کاداستر در 28 میلیون هکتار از اراضی کشور/ 35 درصد پرونده ها ملکی است