مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 09:062020-01-18سياسي

نگاهی به کتاب «امام زاده های آذربایجان و شمال غرب ایران»


کتاب امامزاده های آذربایجان و شمال غرب شامل پنج فصل امامزادگان آذربایجان شرقی، امامزادگان آذربایجان غربی، امامزادگان استان اردبیل، امامزادگان استان زنجان، منابع و فهرست اعلام است.

امیر چهره ­گشا نویسنده کتاب در گفت وگویی اظهار کرد: بناهای آرامگاهی از جمله بقاع متبرکه امامزادگان، از جنبه ­های مختلف، از جمله نقش آن­ها در جغرافیای شهری، فعالیت ­های مذهبی، اقتصادی، سیاسی و هنری و بالاخره برای شناسایی گسترش و احترام و اعتبار مذهب در دوره­ های مختلف تاریخی قابل مطالعه بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است.

چهره­ گشا با توجه به استفاده از دو روش تحقیق میدانی و کتابخانه ­ای در تالیف کتاب افزود: در این اثر سعی شده است تا با شناساندن شرح حال و نسب افراد مدفون در این بقاع، به موقعیت جغرافیایی و مشخصات بنا نیز پرداخته شود.

وی ادامه داد: وجود تعداد زیادی از این بقاع در ایران، گویای موج گسترده مهاجرت­ هایی است که در قرون اولیه اسلامی به سوی ایران انجام شده است و مهاجرت امام­زادگان به ایران در چهار دسته صورت گرفته است؛ آنهایی که از بیدادگری­ های امویان و به ویژه حجاج بن یوسف مجبور به مهاجرت شدند، بزرگوارانی که به هنگام ولیعهدی حضرت امام رضا ع به ایران آمدند، تعدادی که در خروج بر خلفای اموی و عباسی شرکت داشتند و گروهی که در زمان حکو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به کتاب «امام زاده های آذربایجان و شمال غرب ایران»

نگاهی به کتاب «امام زاده های آذربایجان و شمال غرب ایران»