مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 08:252020-01-18فرهنگي

«کیت بلانچت» هشتمین سینماگر زن در راس داوران ونیز


«کیت بلانچت» هشتمین سینماگر زنی است که در طول تاریخ برگزاری قدیمی ترین جشنواره سینمایی جهان در راس هیات داوران این رویداد قرار می گیرد.

- کیت بلانچت هشتمین سینماگر زنی است که در طول تاریخ برگزاری قدیمی ترین جشنواره سینمایی جهان در راس هیات داوران این رویداد قرار می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این بازیگر برنده اسکار استرالیایی- آمریکایی که در سال 2018 ریاست هیات داوران جشنواره فیلم کن را بر عهده داشت حالا و در سال 2020 در راس داوران هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز قرار گرفته تا هشتمین زنی باشد که در قدیمی ترین جشنواره سینمایی جهان ریاست هیات داوران را بر عهده می گیرد.

مسئولان ونیز در حالی در دو سال گذشته دو سینماگر زن (لوکرشیا مارتل و کیت بلانچت) به عنوان رییس داوران خود انتخاب کرده که این رویداد سینمایی در چند سال اخیر به دلیل حضور کمرنگ آثار کارگردانان زن در میان فیلم های بخش رقابتی تحت فشار زیادی قرار داشته و در سال 2019 تنها 2 فیلم ساخته زنان نامزد شیر طلا بود و باید منتظر اعلام برنامه های ونیز 2020 باشیم.

سوزو چکی دامیکو بازیگر و فیلمنامه نویس ایتالیایی اولین زنی بود که در سال 1980 یعنی 45 سال پس از آغاز جشواره رییس داوران جشنواره ونیز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کیت بلانچت» هشتمین سینماگر زن در راس داوران ونیز

«کیت بلانچت» هشتمین سینماگر زن در راس داوران ونیز